Blog Cik Siti

Tips: Redakan Kemarahan Pasangan

Assalamulaikum..

Saja nak kongsi dgn kwan2 ni..antara tip-tips meredakan kemarahan pasangn kwn2 jer...cer tengok..jadi ke tak, cube3, huhu..

  1. Biar pasangan meluahkan isi hatinya tentang apa yang membebankan fikirannya (anda harus brsabar & memahami keadaannya yg tertekan).
  2. Ketahui punca yang menyebabkan pasangan anda marah (jangan tanya dia, anda kenalpasti sendiri di mana silapnya) & selesaikan dengan cara baik.
  3. Usah terburu-buru memujuk pasangan, beri ruang untukknya menyendiri buat seketika.
  4. Kemudian tenangkan pasangan dengan kata-kata yang lemah lembut..
  5. Sentuh tangannya semasa berbicara & peluk lah agar dia merasa selamat serta tenang
  6. Say ''sorry''... pasti kemarahn yang memuncak akan terus reda lah...
  7. Berjanji lah yang anda tidak akan mengulangi lagi demi kebahagian rumah tangga anda.
  8. Jika berkemampuan, hadiahkan sesuatu barangan kegemarannya sebagai usaha mengambil hati yang telah anda lukai.
Selamat mencuba....

7 Sedang Bercerita:

Tihara Best Blogger TipsReply itBest Blogger Templates said...

papehal kena beralah, insha Allah okay :)

Khalilah MNor Best Blogger TipsReply itBest Blogger Templates said...

Ouh, terkejut... mule2 ingat redakan bf@gf kepada kawan. Rupenya tips untuk kawan satu gender. Hehe gud tips nih.

Nana Lee Best Blogger TipsReply itBest Blogger Templates said...

yang penting jadi pendengar yang setia..:)

eita Best Blogger TipsReply itBest Blogger Templates said...

masing2 kena saling mendengar..baru lah tau mana yg salah mana yg betol...

Cik Siti Best Blogger TipsReply itBest Blogger Templates said...

betol tu...sifat marah ni adalah perasaan ego... orang yang suka marah2 ni ''syaitan'' paling suka dekat gn dia.. so, jauh2 kan la sifat marah ni... then,kawal lah ia... (skema ayat)..:P

fieda Best Blogger TipsReply itBest Blogger Templates said...

erm....jom kita sama2 try..

Cik Siti Best Blogger TipsReply itBest Blogger Templates said...

cube larh...huk3 :)

 
This Template Was Made & Design With Love By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.